Forum po¶wiêcone ¿mudnemu procesowi tworzenia moda TEAR
No idzie konkretnie i to mi siê podoba ;], mam tylko uwagi do tych kominów, scren 2 plan 2 na czarnym dachu ³±czenie z dachem nie powoduje b³êdów w Z-bufferze ? a poza tym one s± na samej górze wiêc light mapka ich nie zas³oni mo¿esz daæ modele :> na zasadzie po³amanych zniszczonych z wystaj±cymi ceg³ami, zamknie to kszta³t levelu na górze i bêdzie wra¿enie wiêkszego detalu dla ca³o¶ci aha i mo¿e by je daæ okopcone / czarne na bia³ym niebie + czarny dym na partiklach ³adnie by siê to z³o¿y³o. Ten tunel betonowy powojenny na screnie 2 rozumiem ¿e to jeszcze WIP ;] I mo¿e zdeformuj teren, w ¶redniowieczu nie by³o wszêdzie wy³o¿one kostk± idealnie p³asko, lepiej daæ nierówn± ubit± ziemie (drogi wy³o¿one kamieniem to bardziej ³ód¼ lata 60 ;] finalnie to jeszcze siê poprzestawia te domki ¿eby by³o wiêcej nie regularno¶ci. Ogólnie idzie OK tak trzymaæ.
http://www.unc.edu/~maluso/Paris%20104.jpg
Taka ma³a inspiracja ;]
Offline
dobra ale to wymaga ma³ego wykladu z zasad perspektywy.
mamy jak wiecie perspektywê równoleg³a...przykladem niech bêdzie ulica a po obu stronach domy...ulica "ginie" w kartce...
http://www.dobiasz.lap.pl/foto/perspektywa.jpg
perspektywa jednozbiegowa i dwuzbiegowa, trzy zbiegowa
http://gruber.w.interia.pl/Rysuj/index_ … erspektywa
przy u¿yciu 3 puntów zbiegu po prostu bli¿sze formy pionowe ulegaj± deformacji...jak widaæ na screenach...s± pod k±tem a w rzeczywisto¶ci tak nie jest...razi to szczególnie na screenie
http://g.imageshack.us/img201/discritte … od8.jpg/1/
http://img24.imageshack.us/my.php?image=perspektywa.jpg
dlatego proponowa³bym zwróciæ na to uwagê....
------------------------------------------------------------------------
inne uwagi..
fajne logo teamu....
wobec starej deski razi tylko nowoczesno¶æ liter. ja bym je troche podrdzewi³...i do³o¿y³ na pocz±tku i koncu deski pordzewia³e sztaby...
screen 003 ...co to za dziura z lewej wyciêta laserem?
chaty sterane przez czas a murek z lewej ¶wie¿o umyty..s³usznie trzeba dbaæ o higienê.. z tego co widzê to nie tylko tu....
screen 0039 ra¿±cy tiles muru z lewej strony
screen 0062...miejsce ³±czenia muru nad bram± bia³o niebieskie(?) a szarym betonem...¿adnego zniszczenia? ubytków? zamaskuj to chocia¿ star± dech±
to chyba ulegnie zmianie ale na screenach podniesie walory ...dbalo¶ci o szczegó³y,,
a wiêc jest zbyt sterylnie!!!!!
daj trochê powyrywanych kostek...walaj±cych siê butelek....trawy wyrastaj±cej spomiêdzy kamieni,,,desek skrzynek,beczek...wysypisk ¶mieci, starych wiklinowych koszy na pewno bêdzie ciekawiej....
to tyle...
s±dzê ¿e to bêdzie ale ju¿ mog³o by byæ..by³oby fajniej
pozdrawiam szefa i resztê teamu...cez_34
Offline
Tak siê sk³ada ,¿e perspektywê przerabia³em tylko nadal nie rozumiem czy chodzi o sam± mape czy uchwycenie samego screena, je¿eli chodzi oto drugie to tylko wip wale screena bez zastanowienia byle tylko obejmowa³ to co chce.
cez_34 napisał:
fajne logo teamu....
wobec starej deski razi tylko nowoczesno¶æ liter. ja bym je troche podrdzewi³...i do³o¿y³ na pocz±tku i koncu deski pordzewia³e sztaby...
postaram siê to zrobiæ jeszcze dzisiaj.
cez_34 napisał:
screen 003 ...co to za dziura z lewej wyciêta laserem?
chaty sterane przez czas a murek z lewej ¶wie¿o umyty..s³usznie trzeba dbaæ o higienê.. z tego co widzê to nie tylko tu....
Nie zamierzam tego tak zostawiæ
Kruk napisał:
Ten tunel betonowy powojenny na screnie 2 rozumiem ¿e to jeszcze WIP ;] I mo¿e zdeformuj teren, w ¶redniowieczu nie by³o wszêdzie wy³o¿one kostk± idealnie p³asko, lepiej daæ nierówn± ubit± ziemie (drogi wy³o¿one kamieniem to bardziej ³ód¼ lata 60
Kostke chcia³bym zostawiæ, widocznie w £odzi ¶redniowiecze koñczy³o siê w latach '60, nie wnikam.
cez_34 napisał:
daj trochê powyrywanych kostek...walaj±cych siê butelek....trawy wyrastaj±cej spomiêdzy kamieni,,,desek skrzynek,beczek...wysypisk ¶mieci, starych wiklinowych koszy na pewno bêdzie ciekawiej....
to tyle...
Jeszcze nie doktn±³em ulicy muszê zrobiæ przeciwleg³y ci±g budynków wtedy jak bêdê mia³ gotowe wszystkie ¶ciany zajmê siê do³em.
Offline
Kolejny Update tym razem nieco inny. Mam du¿y dylemat, wybór pomiêdzy jasnym ¶wiat³em ,które dobrze o¶wietla budynki i klimatycznym pó³mrokiem no i jest te¿ (prawie) ca³kowita zaæma. Dodatkowo mo¿ecie ogl±dn±æ to co zrobi³em ostatnio, niewiele tego bo m³yn ostatnio straszny...
Zwracam siê z pro¶ba do Was wybierzcie najlepszy odcieñ a mo¿e macie zupe³nie inn± koncepcje o¶wietlenia, mo¿na jeszcze du¿o pokombinowaæ. Ja osobi¶cie nie jestem za "bia³ym dniem" ani za przyjemnymi odcieniami bo to automatycznie wzbudza w graczu poczucie bezpieczeñstwa. No i trzeba wzi±¶æ jeszcze pod uwage interiorowe o¶wietlenie katedry, mai³y byæ kolorowe witra¿e i swiat³o wpadaj±ce do srodka...
Paczka z kilkoma screenami z ka¿dego rodzaju o¶wietlenia:
http://www.sendspace.com/file/s4y4gz
Poni¿ej z ka¿dego rodzaju po jednym tak dla zachêty do ¶ci±gniêcia ca³o¶ci.
Dobrze Wam znany typ a'la akka z Assasin's Creed:
a'la Blood Harvest z Left4Dead:
"Wyzima po po³udniu" ;p
Standardowa noc i tu uwaga zrobi³em tylko jeden screen przy ognisku bo reszta by³a poprostu czarna... trzeba by do¶wietlaæ cale miasto ogniskami
s³aby pomarañcz...
¶redni pomarañcz...
Offline
Administrator
Tepcio napisał:
Ja osobi¶cie nie jestem za "bia³ym dniem" ani za przyjemnymi odcieniami bo to automatycznie wzbudza w graczu poczucie bezpieczeñstwa.
Szczerze mówi±c lepiej by by³o zrobiæ sztuczne poczucie bezpieczeñstwa, wiêkszy potem bêdzie niepokój gdy gracz wejdzie np. do jaki¶ lochów i zauwa¿y nag³y przeskok kontrastu miêdzy ¶wiat³ocieniem.
Co do wyboru to mam pewied dylemat, otó¿ bardzo mi siê podoba o¶wietlenie ala Assasin's Creed i Wied¼min, równie¿ mogê powiedzieæ, ¿e o¶wietlenie z Blood Harvesta jest znakomite. My¶lê ¿e te trzy wymiataj±, trzeba dodaæ wszystkie.
Offline
nie lubie wybierac, ale najbardziej pasowaloby mi tu oswietlenie ze screenu nr2 (+moze tyæke jasniejsze) za jasne bedzie badziewne a calkowity mrok zasloni wysilki mappera
oswietlenie ze screenu 3 bedzie fajne na jakims polu z m³ynem, ruinami, pagorkami i chatka
Ostatnio edytowany przez Terdex (2009-03-09 21:42:46)
Offline
Gość
Je¿eli bêdzie to etap przej¶ciowy, spokojny, albo do którego bêdzie siê wraca³o, wolê jasne o¶wietlenie z ma³± ilo¶ci± barw (bia³y, szary, br±zowy i tylko czasami czarny) niebo oczywi¶cie czyste, albo z chmurami daleko (nie nad g³ow± gracza). Mo¿ecie te¿ daæ ciut ciemniejszy niebieski i z jasnym, dobrze widocznym s³oñcem, bêdzie ³adna linia ciemnego nieba i jasnych budynków z góruj±cym s³oñcem.
Bry³a zajebista ale to ci±gle szarobure ¶redniowiecze, s³abo z tymi kolorami na kamieniu bym da³ jakie¶ zimne kolory(niebieski trochê zielonego) a niebo taki czerwono pomarañczowe z³owieszcze pochmurne oczywi¶cie ;]
co¶ teges mo¿na jeszcze w grze ustawiæ sobie color corection i podkrêciæ kontrasty.
aha i elementy ciemno drewniane bym zrobi³ bardziej czerwone te¿.
Offline
dziêki, co¶ takiego by³o mi w³a¶nie potrzebne. Jak widzê takie zielone odcienie to przypomina mi siê miasto z dodatku do obliviona, Shivering Isles
Offline
Gość
Hmm... A nie my¶leli¶cie o porze dnia i nocy? Dynamicznym ¶wietle? Widzia³em demo na youtube jak kto¶ tego dokona³ w HL2.
(voythas) napisał:
Hmm... A nie my¶leli¶cie o porze dnia i nocy? Dynamicznym ¶wietle? Widzia³em demo na youtube jak kto¶ tego dokona³ w HL2.
Pierw zróbmy grafikê i podstawowe mechanizmy, dopiero pó¼niej bêdziemy siê zastanawiaæ nad bajerami ;]
Offline
(voythas) napisał:
Hmm... A nie my¶leli¶cie o porze dnia i nocy? Dynamicznym ¶wietle? Widzia³em demo na youtube jak kto¶ tego dokona³ w HL2.
Ile przy tym by³o fps?
Pewnie mo¿na by zrobiæ tak jak Id Software zrobi³o w pe³ni dynamiczne cienie w 96' ale oni u¿ywali nazwijmy to wiêkszego kalkulatorka...
Offline
http://www.youtube.com/watch?v=SzygBMHoHMM
Cienie stoj± w miejscu, light_env sie zmienia skybox tez.
Niebardzo mi sie to podoba, lepiej bêdzie zrobic normalnie z fajnym oswietleniem i wszystko dopasowac.
Po za tym bedzie lipa z niektorymi modelami u mnie na mapie, - sa oswietlane przez Lighting origin
Offline
Sorry ¿e ciê rozczarujê ale to nie jest w pe³ni dynamiczne. Zmieniaj± siê tylko lightmapy czyli tekstury o¶wietlenia nak³adane tylko na BSP (no mo¿e jeszcze cubemapy ale nie jestem pewien) czyli kompilujesz jakby kilka(na¶cie, dziesi±t) tych samych map i ³±czysz w jedn± prze³±czaj±c na odpowiednie zestawy lightmap kiedy trzeba.
Offline