TEAR Forum

Forum po¶wiêcone ¿mudnemu procesowi tworzenia moda TEAR

Ogłoszenie

Poszukujemy: Programistów, z do¶wiadczeniem na silniku Source, Grafików 3d, zdolnych rozk³adaæ UVW, texturowaæ i kompilowaæ modele pod Source'm, Grafików 3d specjalizuj±cych siê w tworzeniu postaci, Grafików 3d specjalizuj±cych siê w animacjach, Porz±dnych Mapperów, doskonale znaj±cych mo¿liwo¶ci Source'a i umiejêtnie pos³uguj±cych siê programem Hammer Editor.

#16 2009-02-22 20:19:29

Kruk

U¿ytkownik

Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 33
Punktów :   

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

No idzie konkretnie i to mi siê podoba ;], mam tylko uwagi do tych kominów, scren 2 plan 2 na czarnym dachu ³±czenie z dachem nie powoduje b³êdów w Z-bufferze ? a poza tym one s± na samej górze wiêc light mapka ich nie zas³oni mo¿esz daæ modele :> na zasadzie po³amanych zniszczonych z wystaj±cymi ceg³ami, zamknie to kszta³t levelu na górze i bêdzie wra¿enie wiêkszego detalu dla ca³o¶ci aha i mo¿e by je daæ okopcone / czarne na bia³ym niebie + czarny dym na partiklach ³adnie by siê to z³o¿y³o. Ten tunel betonowy powojenny na screnie 2 rozumiem ¿e to jeszcze WIP ;] I mo¿e zdeformuj teren, w ¶redniowieczu nie by³o wszêdzie wy³o¿one kostk± idealnie p³asko, lepiej daæ nierówn± ubit± ziemie (drogi wy³o¿one kamieniem to bardziej ³ód¼ lata 60   ;] finalnie to jeszcze siê poprzestawia te domki ¿eby by³o wiêcej nie regularno¶ci. Ogólnie idzie OK tak trzymaæ.
http://www.unc.edu/~maluso/Paris%20104.jpg
Taka ma³a inspiracja ;]

Offline

 

#17 2009-02-23 23:05:30

cez_34

Nowy

Zarejestrowany: 2009-02-20
Posty: 9
Punktów :   

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

dobra ale to wymaga ma³ego wykladu z zasad perspektywy.
mamy jak wiecie perspektywê równoleg³a...przykladem niech bêdzie ulica a po obu stronach domy...ulica "ginie" w kartce...
http://www.dobiasz.lap.pl/foto/perspektywa.jpg

perspektywa jednozbiegowa i dwuzbiegowa, trzy zbiegowa
http://gruber.w.interia.pl/Rysuj/index_ … erspektywa
przy u¿yciu 3 puntów zbiegu po prostu bli¿sze formy pionowe ulegaj± deformacji...jak widaæ na screenach...s± pod k±tem a w rzeczywisto¶ci tak nie jest...razi to szczególnie na screenie
http://g.imageshack.us/img201/discritte … od8.jpg/1/
http://img24.imageshack.us/my.php?image=perspektywa.jpg
dlatego proponowa³bym zwróciæ na to uwagê....
------------------------------------------------------------------------
inne uwagi..
fajne logo teamu....
wobec starej deski razi tylko nowoczesno¶æ liter. ja bym je troche podrdzewi³...i do³o¿y³ na pocz±tku i koncu deski pordzewia³e sztaby...

screen 003 ...co to za dziura z lewej wyciêta laserem?
chaty sterane przez czas a murek z lewej ¶wie¿o umyty..s³usznie trzeba dbaæ o higienê.. z tego co widzê to nie tylko tu....

screen 0039 ra¿±cy tiles muru z lewej strony
screen 0062...miejsce ³±czenia muru nad bram± bia³o niebieskie(?) a szarym betonem...¿adnego zniszczenia? ubytków? zamaskuj to chocia¿ star± dech±
to chyba ulegnie zmianie ale na screenach podniesie walory ...dbalo¶ci o szczegó³y,,
a wiêc jest zbyt sterylnie!!!!!
daj trochê powyrywanych kostek...walaj±cych siê butelek....trawy wyrastaj±cej spomiêdzy kamieni,,,desek skrzynek,beczek...wysypisk ¶mieci, starych wiklinowych koszy na pewno bêdzie ciekawiej....
to tyle...
s±dzê ¿e to bêdzie ale ju¿ mog³o by byæ..by³oby fajniej
pozdrawiam szefa i resztê teamu...cez_34

Offline

 

#18 2009-02-24 06:34:38

Tepcio

Szeryf

815035
SkÄ…d: Orzesze
Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 56
Punktów :   
WWW

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Tak siê sk³ada ,¿e perspektywê przerabia³em tylko nadal nie rozumiem czy chodzi o sam± mape czy uchwycenie samego screena, je¿eli chodzi oto drugie to tylko wip wale screena bez zastanowienia byle tylko obejmowa³ to co chce.

cez_34 napisał:

fajne logo teamu....
wobec starej deski razi tylko nowoczesno¶æ liter. ja bym je troche podrdzewi³...i do³o¿y³ na pocz±tku i koncu deski pordzewia³e sztaby...

postaram siê to zrobiæ jeszcze dzisiaj.

cez_34 napisał:

screen 003 ...co to za dziura z lewej wyciêta laserem?
chaty sterane przez czas a murek z lewej ¶wie¿o umyty..s³usznie trzeba dbaæ o higienê.. z tego co widzê to nie tylko tu....

Nie zamierzam tego tak zostawiæ

Kruk napisał:

Ten tunel betonowy powojenny na screnie 2 rozumiem ¿e to jeszcze WIP ;] I mo¿e zdeformuj teren, w ¶redniowieczu nie by³o wszêdzie wy³o¿one kostk± idealnie p³asko, lepiej daæ nierówn± ubit± ziemie (drogi wy³o¿one kamieniem to bardziej ³ód¼ lata 60

Kostke chcia³bym zostawiæ, widocznie w £odzi ¶redniowiecze koñczy³o siê w latach '60, nie wnikam.

cez_34 napisał:

daj trochê powyrywanych kostek...walaj±cych siê butelek....trawy wyrastaj±cej spomiêdzy kamieni,,,desek skrzynek,beczek...wysypisk ¶mieci, starych wiklinowych koszy na pewno bêdzie ciekawiej....
to tyle...

Jeszcze nie doktn±³em ulicy muszê zrobiæ przeciwleg³y ci±g budynków wtedy jak bêdê mia³ gotowe wszystkie ¶ciany zajmê siê do³em.


http://img15.imageshack.us/img15/8237/signaturecopye.jpg

Offline

 

#19 2009-03-09 18:03:50

Tepcio

Szeryf

815035
SkÄ…d: Orzesze
Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 56
Punktów :   
WWW

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Kolejny Update tym razem nieco inny. Mam du¿y dylemat, wybór pomiêdzy jasnym ¶wiat³em ,które dobrze o¶wietla budynki i klimatycznym pó³mrokiem no i jest te¿ (prawie) ca³kowita zaæma. Dodatkowo mo¿ecie ogl±dn±æ to co zrobi³em ostatnio, niewiele tego bo m³yn ostatnio straszny...

Zwracam siê z pro¶ba do Was wybierzcie najlepszy odcieñ a mo¿e macie zupe³nie inn± koncepcje o¶wietlenia, mo¿na jeszcze du¿o pokombinowaæ. Ja osobi¶cie nie jestem za "bia³ym dniem" ani za przyjemnymi odcieniami bo to automatycznie wzbudza w graczu poczucie bezpieczeñstwa. No i trzeba wzi±¶æ jeszcze pod uwage interiorowe o¶wietlenie katedry, mai³y byæ kolorowe witra¿e i swiat³o wpadaj±ce do srodka...

Paczka z kilkoma screenami z ka¿dego rodzaju o¶wietlenia:
http://www.sendspace.com/file/s4y4gz

Poni¿ej z ka¿dego rodzaju po jednym tak dla zachêty do ¶ci±gniêcia ca³o¶ci.

Dobrze Wam znany typ a'la akka z Assasin's Creed:

http://www.tear.lua.pl/07.03/discrit_tepcio0058.jpg

a'la Blood Harvest z Left4Dead:

http://img22.imageshack.us/img22/5042/discrittepcio0058.jpg

"Wyzima po po³udniu" ;p

http://img19.imageshack.us/img19/5140/discrittepcio0075.jpg

Standardowa noc i tu uwaga zrobi³em tylko jeden screen przy ognisku bo reszta by³a poprostu czarna... trzeba by do¶wietlaæ cale miasto ogniskami

http://img19.imageshack.us/img19/4548/discrittepcio0065.jpg

s³aby pomarañcz...

http://img17.imageshack.us/img17/4253/discrittepcio0066.jpg

¶redni pomarañcz...

http://img9.imageshack.us/img9/6913/discrittepcio0060.jpg


http://img15.imageshack.us/img15/8237/signaturecopye.jpg

Offline

 

#20 2009-03-09 18:13:41

georgekarman

Administrator

13211072
Call me!
Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 10
Punktów :   

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Tepcio napisał:

Ja osobi¶cie nie jestem za "bia³ym dniem" ani za przyjemnymi odcieniami bo to automatycznie wzbudza w graczu poczucie bezpieczeñstwa.

Szczerze mówi±c lepiej by by³o zrobiæ sztuczne poczucie bezpieczeñstwa, wiêkszy potem bêdzie niepokój gdy gracz wejdzie np. do jaki¶ lochów i zauwa¿y nag³y przeskok kontrastu miêdzy ¶wiat³ocieniem.
Co do wyboru to mam pewied dylemat, otó¿ bardzo mi siê podoba o¶wietlenie ala Assasin's Creed i Wied¼min, równie¿ mogê powiedzieæ, ¿e o¶wietlenie z Blood Harvesta jest znakomite. My¶lê ¿e te trzy wymiataj±, trzeba dodaæ wszystkie.

Offline

 

#21 2009-03-09 21:40:29

Terdex

Nowy

Zarejestrowany: 2009-02-03
Posty: 15
Punktów :   

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

nie lubie wybierac, ale najbardziej pasowaloby mi tu oswietlenie ze screenu nr2 (+moze tyæke jasniejsze) za jasne bedzie badziewne a calkowity mrok zasloni wysilki mappera

oswietlenie ze screenu 3 bedzie fajne na jakims polu z m³ynem, ruinami, pagorkami i chatka

Ostatnio edytowany przez Terdex (2009-03-09 21:42:46)


------------------------------------
TEAR Level Designer

Offline

 

#22 2009-03-10 12:49:25

Ozi

Gość

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Je¿eli bêdzie to etap przej¶ciowy, spokojny, albo do którego bêdzie siê wraca³o, wolê jasne o¶wietlenie z ma³± ilo¶ci± barw (bia³y, szary, br±zowy i tylko czasami czarny) niebo oczywi¶cie czyste, albo z chmurami daleko (nie nad g³ow± gracza). Mo¿ecie te¿ daæ ciut ciemniejszy niebieski i z jasnym, dobrze widocznym s³oñcem, bêdzie ³adna linia ciemnego nieba i jasnych budynków z góruj±cym s³oñcem.

 

#23 2009-03-15 01:20:23

Tepcio

Szeryf

815035
SkÄ…d: Orzesze
Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 56
Punktów :   
WWW

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Ten update jako¶ mi siê nie podoba do koñca wiêc proszê o naprowadzenie. Jaki¶ pomys³ na zapychacz miejsca prócz straganów?

http://img27.imageshack.us/img27/6783/discrittepcio0004.jpg
http://img25.imageshack.us/img25/6466/discrittepcio0000.jpg
http://img23.imageshack.us/img23/8734/discrittepcio0001.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/2121/discrittepcio0006.jpg
http://img21.imageshack.us/img21/8892/discrittepcio0008.jpg


http://img15.imageshack.us/img15/8237/signaturecopye.jpg

Offline

 

#24 2009-03-15 13:36:02

Kruk

U¿ytkownik

Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 33
Punktów :   

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Bry³a zajebista ale to ci±gle szarobure ¶redniowiecze, s³abo z tymi kolorami na kamieniu bym da³ jakie¶ zimne kolory(niebieski trochê zielonego) a niebo taki czerwono pomarañczowe z³owieszcze pochmurne oczywi¶cie  ;]
co¶ teges http://img5.imageshack.us/img5/8734/discrittepcio0001.jpg mo¿na jeszcze w grze ustawiæ sobie color corection i podkrêciæ kontrasty.
aha i elementy ciemno drewniane bym zrobi³ bardziej czerwone te¿.

Offline

 

#25 2009-03-15 17:34:01

Tepcio

Szeryf

815035
SkÄ…d: Orzesze
Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 56
Punktów :   
WWW

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

dziêki, co¶ takiego by³o mi w³a¶nie potrzebne. Jak widzê takie zielone odcienie to przypomina mi siê miasto z dodatku do obliviona, Shivering Isles


http://img15.imageshack.us/img15/8237/signaturecopye.jpg

Offline

 

#26 2009-03-15 20:56:12

(voythas)

Gość

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Hmm... A nie my¶leli¶cie o porze dnia i nocy? Dynamicznym ¶wietle? Widzia³em demo na youtube jak kto¶ tego dokona³ w HL2.

 

#27 2009-03-16 02:44:35

Kruk

U¿ytkownik

Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 33
Punktów :   

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

(voythas) napisał:

Hmm... A nie my¶leli¶cie o porze dnia i nocy? Dynamicznym ¶wietle? Widzia³em demo na youtube jak kto¶ tego dokona³ w HL2.

Pierw zróbmy grafikê i podstawowe mechanizmy, dopiero pó¼niej bêdziemy siê zastanawiaæ nad bajerami ;]

Offline

 

#28 2009-03-16 05:07:04

Tepcio

Szeryf

815035
SkÄ…d: Orzesze
Zarejestrowany: 2009-02-02
Posty: 56
Punktów :   
WWW

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

(voythas) napisał:

Hmm... A nie my¶leli¶cie o porze dnia i nocy? Dynamicznym ¶wietle? Widzia³em demo na youtube jak kto¶ tego dokona³ w HL2.

Ile przy tym by³o fps?

Pewnie mo¿na by zrobiæ tak jak Id Software zrobi³o w pe³ni dynamiczne cienie w 96' ale oni u¿ywali nazwijmy to wiêkszego kalkulatorka...


http://img15.imageshack.us/img15/8237/signaturecopye.jpg

Offline

 

#29 2009-03-16 13:24:32

Terdex

Nowy

Zarejestrowany: 2009-02-03
Posty: 15
Punktów :   

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

http://www.youtube.com/watch?v=SzygBMHoHMM

Cienie stoj± w miejscu, light_env sie zmienia skybox tez.
Niebardzo mi sie to podoba, lepiej bêdzie zrobic normalnie z fajnym oswietleniem i wszystko dopasowac.
Po za tym bedzie lipa z niektorymi modelami u mnie na mapie, - sa oswietlane przez Lighting origin


------------------------------------
TEAR Level Designer

Offline

 

#30 2009-03-19 15:59:17

falco

Nowy

Zarejestrowany: 2009-02-03
Posty: 4
Punktów :   

Re: [WIP] Miasto - górne miasto (dzielnica mieszkalna)

Sorry ¿e ciê rozczarujê ale to nie jest w pe³ni dynamiczne. Zmieniaj± siê tylko lightmapy czyli tekstury o¶wietlenia nak³adane tylko na BSP (no mo¿e jeszcze cubemapy ale nie jestem pewien) czyli kompilujesz jakby kilka(na¶cie, dziesi±t) tych samych map i ³±czysz w jedn± prze³±czaj±c na odpowiednie zestawy lightmap kiedy trzeba.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.037 seconds, 7 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.darkorbitpl.pun.pl www.clan-pgs.pun.pl www.sggw07nz.pun.pl www.massmedia.pun.pl www.adsumus.pun.pl