Forum po¶wiêcone ¿mudnemu procesowi tworzenia moda TEAR
Zak³adam ¿e jeszcze du¿o w tym zmienisz, ogólnie jest spox tylko ra¿± mnie te ¼le u³o¿one dachówki XD
rób bardziej okr±g³± geometriê, robimy pod bsp ale kanciaki to ju¿ przesada nie bój siê du¿ej ilo¶ci textur ;]
i nie buduj z geometrji jak nie mo¿esz znale¼æ odpowiedniej textury (ostre ciêcia przy paru ró¿nych texturach wygl±daj± nienaturalnie),
wal do mnie to ci od reki texturê mogê zrobiæ ;] + normal mapa ewentualnie parallax map
(jak kto¶ ma orange boxa, to przetestuje ;p ), dzi¶ karty maj± 512 mb + 2 gb ram a source itak po³owê textur wywala z pamiêci ;]
na czym siê wzorowa³e¶??
mo¿esz pokazaæ siatkê?
chyba mo¿esz spokojnie zrobiæ wiêcej ;] poka jak stoi z pamiêci± bud¿et textur.
Mam nadziejê ¿e nie odbierzesz tego komentarza negatywnie ;]
pamiêtasz jak rozmawiali¶my? trza robiæ wiêcej ni¿ siê wydaje ;]
Offline
Specjalistów od tekstur Ci u nas dostatek Faktycznie dachówki to g³upi b³±d przyznajê. Póki co w³o¿y³em w niego tylko 2h pracy ale dziêki z nakierowanie. Serce mi siê kraja robi±c to wszystko w bsp ale có¿ zrobiæ jak robi³ bym w maxie budynki to source by beznadziejnie o¶wietli³ tak du¿y model (bo o¶wietla tylko origin. ARCHAIZM!). Co do parallaxu to niewiem jak to teraz wygl±da ale za czasów jedynego dostêpnego takiego shaderu pod sourcem (pochodzenia zaa buga), gra zwalnia³a sakramencko ale po Twoim po¶cie wnioskuje ,¿e wrzucili parallax do orange boxa? Moja inspiracja to google images :] Wireframa i budget pode¶le Ci wieczorem. Zawsze to mówi³em i powiem jeszcze raz uwielbiam krytykê!
Offline
Kruk napisał:
ewentualnie parallax map
(jak kto¶ ma orange boxa, to przetestuje ;p )
Hê, to w pe³ni dzia³aj±cy parallax ju¿ jest na Sourcie? Nie wierzê . Masz na my¶li ssbump czy co?
Offline
http://developer.valvesoftware.com/wiki … ax_mapping
http://youtube.com/watch?v=01owTezYC-w
Ostatnio edytowany przez Kruk (2009-02-05 03:40:45)
Offline
Z t±d te¿ moje zdziwienie:
Valve napisał:
Note.png Note: This downloadable shader only works in the ep1 engine
Note.png Note: Parallax mapping is currently disabled in the Source Engine shaders. However, it is very easy to implement with custom code; hardly any coding experience is needed. For an installable implementation, see the extended phong and parallax shader by Mihail Najdenov or the parallax mod by Twilight mod.
Shader napisany przez tego go¶cia jest potê¿nie zwalniaj±cy (u mnie jest w zwyk³ym sze¶cianie jest 150 fps zamiast ~600 nale¿nych). I sk±d Ci siê wziê³o ,¿e do tego jest potrzebny ob?
a'propos ssbump to w moim odczuciu zbêdny bajer, kiedy¶ bumpy by³y czarno bia³e i te¿ by³o dobrze
Offline
Powiêkszy³em okolice domu o podwórko i co najwa¿niejsze rozwi±zanie pozwalaj±ce na poruszanie siê po stromych dachach.
A tak przy okazji zapraszam do obejrzenia materia³ów z mojej starej mapy do Unreala 3
http://tepcio.lua.pl/portfolio.html
Offline
Tepcio napisał:
a'propos ssbump to w moim odczuciu zbêdny bajer, kiedy¶ bumpy by³y czarno bia³e i te¿ by³o dobrze
Sam jeste¶ zbêdny bajer ;P. Jak CrazyBump dostanie obs³ugê robienia ssbumpów (autor programu napisa³, ¿e spróbuje co¶ z tym zrobiæ ;]), to zobaczymy jak du¿a jest ró¿nica. Jak patrzê na tekstury ¶cian w Left 4 Dead z ssbumpem, to efekt jest naprawdê ¶wietny! No i jeszcze wypada wspomnieæ, ¿e ssbump zu¿ywaj± mniej pamiêci ni¿ zwyk³e normal mapy!
Offline
To by³ bardzo p³odny weekend
Zdetalowa³em jeszcze dwie ¶ciany.
Mam nadziejê ,¿e wam siê spodoba.
Reszta (ta lepsza ;p) tu: http://www.fpsbanana.com/wips/28562
Offline